2006-12-08

Helt vanlig dag II

Fredag, det innebär helg. Vilket innebär att jag får vara med D, två hela dagar i sträck. Åh vad jag älskar helgerna.

Tänk om det bara kunde vara något annat väder än regn. *suckar djupt*

Dagens göran:
veterinären
H&M på ärsbåda
handla mat
skriva på exjobbet

Blev stoppad på stan igår. Det var en man som stannade upp och tittade på mig med gillande blickar. Om jag hade haft en såndär blickklickare som de har i reklamen så skulle jag fått många klick igår. Fick blickar från höger och vänster. Kanske hade jag slagit Ben Affleck jag med *ler*.

Så bra det känns att få uppskattande blickar. Jag kan förstå varför folk gör om sig, för att folk ska titta på dem. Även om jag aldrig skulle göra det, för jag tycker om att jag får dessa blickar för just mig. För hur min kropp eller stil ser ut. Inte för att jag gjort om mig till något jag inte är.

Från och med idag ska jag med ge. Det kanske inte alltid handlar om uppskattande blickar. Jag tänker på den där tjejen på Trästock som klädde sig så snyggt. Tänk att jag gick fram och sa det. Jag blir lika förvånad varje gång. Men så glad hon blev. Hon sken upp och lyste som en sol sedan varje gång hon såg mig. Jag gjorde henne glad. Och så lätt det var, bara genom att säga att hon klädde sig snyggt. Så varför hålla inne med alla dessa tankar vi känner, jag tror inte att någon blir ledsen för att vi skulle yttra dem högt istället för att bara tänka dem. Jag menar hur stor del av vår befolkning kan läsa tankar.

Inga kommentarer: