2006-12-27

Åter

Tillbaka, hemma igen. Igår kväll var det skönt, idag känns det bara trist. Har inget direkt att göra. Tillbaka till lunken söka några jobb, läsa lite uppsatser och slå in de paket som jag har kvar.

För att det inte ska låta allt för negativt så måste jag ju skriva att julen har varit på precis så trevlig som jag trodde att den skulle bli. Det är alltid svårt att fira i en ny familj. I alla fall om traditionerna i ens familj är djupa. Allt är viktigt och vissa saker spelar stor roll. Alltså det ska vara glögg och jul mat på ett visst sätt. Men det gick bara finemang, vi fick super mumsig mat och julafton blev en väldigt nära och trevlig upplevelse. Nu ser jag fram emot nästa år när jag får visa mitt.

Visst fanns den där, oron att jag skulle bli för arg och säga ifrån. Men som vanligt oroar jag mig för mycket. Det gick så klart fint och jag satte ned foten lugnt och smidigt när jag kände att nu är gränsen passerad. Jag är i alla fall över 30 och kan ta hand om mig själv. Jag har varit med om en hel del saker som gjort mig stark och säker på mig själv och mina känslor. Vissa saker går inte att tulla på helt enkelt.

En sista sak - Vart är snön!?

Inga kommentarer: