2008-06-24

Väskor

Just nu är det storproduktion av väskor. Den ena har jag som sagt gjort förr, fast då en grå. Den här blir svart. Det går undan men jag tror inte att garnet kommer att räcka. Borde kanske ha använt lite större stickor. Det är lätt att vara efterklok.

Det är så spännade med dubbelstickning, jag måste kolla mellan varven så att jag inte stickat fel. Gör jag det så kommer jag inte att kunna öppna väskan och det blir ingen påse. Eller jo men en påse som sitter ihop lite här och där. Det vill jag inte! Har stickat ungefär hälften.


Sedan har jag ett en till som jag filar på. Kom på när jag stickat ungefär en tredjedel att det skulle vara roligt med lite mer färg. Så jag provade lite med en färg jag hade hemma. Gillar kontrasterna men måste nog tänka om vad det gäller mönstret... Kommer alltså att repa upp den och istället göra en eller två "ränder" längst upp på väskan. Ska även fråga Bror om han vill ha ett lock som hänger över eller inte.

Båda dessa väskor kommer sedan att maskintovas för att bli stadiga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hjälp vad du stickar! hur hinner du?? Semester eller?? JAg skulle behöva ett snyggt tovat sittunderlägg som jag kan brodera på - kan du göra ett sånt? :)
//EM

ellapix sa...

Jag har ett väldigt snällt jobb, så jag kan sticka mycket där. Snarare så att jag måste sticka där annars blir jag galen.

Alltså jag kan bara fusktova i maskin Men det borde väl gå fint. Hur stort vill du att det ska vara? Och vilken färg?

Anonym sa...

Shit himlar vad häftiga =D *längtar*