2008-06-01

Brunchen

Ojojoj så gott allt blev. Och jag tror att alla blev mätta och belåtna. Men det är lite hektiskt att laga mat för 10 pers. Vi dukade upp ute på gården och satt och åt i några timmar i skenet av den underbara solen. Helt underbart!

Vi bjöd på:
- hallonscones
- blåbärs pancakes
- chèvre chaud på ruccolabädd
- grekiskyoghurt med björnbär och rostade solrosfrön
- hemmagjord färskost, rosepepparkryddad
- jordgubbs och chokladmarmelad
- limeröra till pannkakorna
- kaffe, te och jos

Det var helt gudomligt gott och jag var mätt ända fram tills kvällens gillning hos P & J. Där blev det oxå Kubb spel. Det var verkligen länge sedan och jag förvånade till och med mig själv genom att träffa minst tre kubbar.

2 kommentarer:

A-L sa...

Vilken lyxbrunch! Jag är så avundsjuk att jag nästa ruttnar bort.

ellapix sa...

Joo det var riktigt riktigt gott och jag tycker att vi är så dåliga på att bjuda varandra på brunch. Det är ju ett så roligt mål.