2008-06-22

Midsommar

Det känns nästan lite sorgligt men det var nog vår sista fest i den här lägenheten.

Vid sextiden så dök de flesta upp, C lite tidigare så att vi kunde fixa med maten. Vi bjöd på grillade spett med färskpotatissallad och till det en melonsallad. Vi hade tema örter och citron och det blev hur lyckat som helst.

Som fördrink gjorde jag Leilas Hallon & kanel mojito och till efterrätt blev det en variant av den gamla klassikern Hovdessert. Vi hade dock jordgubbar, maränger, glass, grekisk yohurt och krossade kakor till det en Irish Coffe. Jag lovar att vi höll på att spricka så mycket åt vi.

Midsommardagen var hur skön som helst, vi (jag och Isäntä) gick en promenad till Nydalasjön där vi tog fram var sin bok och läste.


Hundarna jagade vattenfåglar.


Vi hade väldigt trevligt allihop med andra ord.

Runt niotiden på kvällen gick jag över till C för att ägna mig åt en av mina favorithobbys pusselbygge. Vi höll på till mitt i natten. Pusslet var en present från vår vän J och det var hur kul som helst att bygga. Jag kunde inte sluta. Trots att jag var så trött att jag knappt kunde stå så gick det inte att sluta förrän vi var klara med det vi bestämt oss för. Men när jag ställde mig upp från stolen så jäspade vid vart annat ord.

Inga kommentarer: