2008-06-05

Vintage Knits mm

Det känns ganska skönt att jag gjorde så mycket här om dagen. Det innebär att jag är betydligt mer ledig idag, när jag har hela dagen att bestämma över. Solen skiner och jag har så mycket tid att jag knappt vet vad jag ska göra med den. Tisdagens lista har blivit ganska mycket kortare, men en punkt har tillkommit.

[] Ringa AE om uppdrag
[] Ringa Tele 2
[] Ringa Bredbandsbolaget
[] Bestämma tid för ett HUS möte

Det är så märkligt varmt ute nu att det känns konstigt att sitta och sticka på vintriga kläder. Har så lite kvar på min FairIsle slipover att det nästan är retligt. Men bara tanken på hur varmt det här plagget kommer att vara mot kroppen gör att jag tappar sugen.




Nåja, hittade en stickbok som jag verkligen gillade på bibblioteket i tisdags.

Jag har suttit och tittat i den och suckat. Den heter Vintage Knits av Sarah Dallas. I boken har hon tittat på gamla 50-tals kläder, stickade så klart, som hon sedan gjort egna möster till. Det finns en hel del godbitar i den.


Det finns ju en liknande bok av Kim Hargreaves som jag oxå skulle vilja ha ett ex av. Hon gör en hel del fantastiskt utsökta små koftor och annat. Kolla in hennes hemsida ovan. Framförallt höst kollektionerna är fina. Hennes bok heter oxå Vintage Knit och som sagt den skulle jag mer än gärna sätta tänderna i.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du nånsin får slut "sticknings ideer" så tycker jag att du kan sticka en väska åt mej =D det vore hur coolt som helst.
Tack för förstärkar hjälpen btw

ellapix sa...

*ler* det lär ju inte hända. Men jag kan sticka en väska till dig i alla fall. Hur skulle du vilja att den såg ut?

Anonym sa...

jadu.
Randigt mönter =D lite sommrigt.
en axelväska/ påse =D

Anonym sa...

OCh lite lång axelrem =)