2008-06-09

Helgen

Hemma från en intensiv helg i Staaan. Fredagen innebar hundfrisering. Mellan 11 och 18.30 satt jag och tittade på när C klippte och friserade Chewie. Här kan ni se före och efter bilder. Jag kom lagom hem till middagen och sedan avslutades kvällen framför teven.

På lördagen var det dags för möhippa för min vän E som gifter sig i augusti. Det var en märklig tillställning, alla pratade bara barn och hus och jag kände mig omåttligt annorlunda. Som tur var hade jag AL att hålla i handen. Skrattade dock gott åt några av deltagarnas humor eller brist på kanske hellre. *hornen växer* Jag kan ju bara inte låta bli att driva. Det allra sista jag sa till dem var nog det allra roligaste... i mina ögon. Bara för att de inte förstod mitt skämt och blev oerhört "sårade". Fattar inte att jag tycker så mycket om att driva.

I alla fall så var det något slags "50-tals bilkonvent" i stan så det var massor med bilar som köde raggarrundan. Det brukar vad jag minns vara ytterst få bilar som kör raggarrunda i Staan. Så jag säger till dem "att Staan har ju alltid varit lite av ett raggarställe" Jag tror inte att de vill prata med mig mer nu... för att förolämpa staden det går bara inte. Fattar inte att Staanbor inte klarar av att stå upp och försvara sin stad eller att de bara driver tillbaka. Nä de bara blockerar ut och bli sura. *mohahah* jag kan inte låta bli att älska den reaktionen. Det går inte att låta bli att säga sådana saker då.

På söndagen var jag och AL på loppis. Jag älskar att gå på loppisar och köpte mig en färgglad burk att ha mjöl i. Det är alltid fint att slippa fula påsar. AL köpte en fin emaljkastrull som jag faktiskt blev lite avis på. Sedan kunde jag inte motstå att köpa en påse vaniljbullar. Bullarna bjöd jag senare M&S på, då de kom förbi på eftermiddagen för att prata 70-års kalas.

Inga kommentarer: