2008-06-19

70 års kalas

Har ju helt glömt bort att berätta att vi hade 70 års kalas i helgen jag och min kamrat M. Om jag inte minns helt fel så hade vi 50 års kalas oxå när det begav sig. Huja det får mig att känna mig så gammal. Men ålder är ju bara något som står på ett papper. Eller hur?

Vi åt i alla fall god mat och pratade på, även om jag tycker att kvällen slutade lite väl tidigt. Är inte van vi de där barnfamiljstiderna... själv tycker jag att en fest/kalas ska pågå till kl ett i alla fall. Men som sagt jag har ju inga barnfamiljer i min bekantskap är i den stad jag bor nu. Det är väldigt skillnad. Det pratas om helt andra saker och eller tja det är liksom svårt att prata överhuvudtaget för barnen hamnar så mycket i fokus. Det där med djuplodande eller hetlevrade diskussioner blir liksom inte av och det är ju det jag gillar mest med att umgås. Att vända och vrida på åsikter att utforksa vad andra tycker och tänker.

Sedan verkar det vara skillnad för det verkar som att det är fult att ta med barnen på fest nu för tiden. Jag minns när jag var liten då fick jag och min syster glatt hänga med. Tänk att min mamma var då 30 års åldern och singel. Klart hon skulle gå på fest. Jag minns att vi fick följa med och sedan fick vi sova någonstans. Att hon hade med sig grejer eller att vi lånade en säng. Jag har sovit på de mest konstiga ställen. Här i min stad har jag varit med om några sådana fester när föräldrarna tar med sina barn och låter dem sova och när de somnat så börjar festen för dem. Men det är väl som med allt annat, olika kulturer. Sedan kan jag bara föreställa mig hur det skulle kännas om barnen blir sjuka och måste till akuten och båda föräldrarna är onyktra...

Jag får passa på imorgon, då kommer två av våra diskussionslystna vänner hit på god mat och gott att dricka. Undra vad vi ska hitta på för drink kvällen till ära. Något som det kan vara gott att dricka fler än en kanske...

Inga kommentarer: