2007-03-05

Samtalskonst

Hela förra veckan var så himla jobbig. Jag blev klar med allt för min examen och verkligen arbetslös på allvar. Alltså det har jag ju varit länge men jag har i tanken räddat mig med att jag måste få min utbildning klar. Nu är den klar och jag har panik. Hela förra veckan var misär, jag pendlade i känslorna fram och tillbaka och det är aldrig kul. Eller rättare sagt det är väldigt jobbigt.

När D inte skulle följa till Bygdsiljum blev jag först ledsen för det hade varit så roligt att ha honom där. Att han fick träffa stockholmsM oxå. Men jag måste erkänna att det här var precis vad jag behövde att få umgås med två av mina bästa vänner utan att tänka på något annat. Där samtalen bara flyter på och tysntad inte är något problem. Där det finns en massa kärlek och tillgivenhet. Inte för att jag inte får det från andra vänner det är bara speciellt med de som jag kännt så länge. De står mig så nära och betyder så mycket. En helg i deras självklara sällskap har verkligen gjort mig gott. Nu kan jag ta tag i jobbsökandet med nya krafter. Där samtalen kretsat kring allt och inget, det är så enkelt med vänner som en kännt så länge. Det handlar om allt från husvagnar till solsken. Hur enkelt som helst och utan minsta känsla för att känna sig dum eller korkad. Från allvar till nöje på några sekunder.

Den här helgen har verkligen gjort mig gott på alla sätt och vis, kinderna är rödare och humöret bättre. Krafterna är samlade och jag känner mig som ny. Tack kära vänner för att ni finns!

Inga kommentarer: