2007-03-26

Upps och ners

Så en ny vecka. En fullproppad vecka med aktiviteter varje kväll. Det är trevligt. Bara fredag jag inte har något inbokat.

Annars har funderat mycket över livet. Inser hur mycket min livssituation påverkar mig och min omgivning. När jag har dåliga perioder dvs när allt bara känns hopplöst och trist, när det inte finns några jobb att söka ens. Då blir allt jobbigt, jag hittar fel och brister hos min sambo. Han som försöker göra allt för att jag ska vara glad och lycklig. Men inte är jag nöjd med det då inte. Nä jag tycker att han ställer skorna på fel ställe eller vänder sin tandborste åt fel håll. Som ni förstår dessa saker har inget med verkligheten att göra. Det är bara min frustration som måste ut på något sätt och då blir det dessa små futtiga irritationer som blir min ventil. Det kan gå så några dagar då jag går omkring och stör mig, sedan kommer jag på varför och då försvinner allt. För jag vet ju att det bara hänger på mig. Söker jag de jobb jag kan så gör jag ju allt jag kan. Jag kan inte göra mer än det. Dvs jobba gratis eller nåt. Har hittat ett städjobb jag ska söka nu oxå. Bara för att ha något att göra. Kanske underlättar det min vardag... eller nä knappast men i alla fall så kanske det känns bättre. Det finns inget tristare än att vara arbetslös, speciellt när det inte finns några jobb inom det yrket en utbildat sig... *djup suck*

Nä nu ska jag sluta vara sån, igår hade vi en väldigt mysig dag. Åkte ut till havet och fikade. Det är sådana saker som förgyller och gör ens dagar så mycket trevligare. Det behövs inte mycket men någon timme här och där.

Vi har även börjat planera inför sommarens små utflykter och det känns väldigt trevligt. Det börjar närma sig nu, allt går så fort. Nä nu babblar jag bara. Tror att jag ska sätta mig med spelet igen, Neverwinter nights. Myyycket trevligt!

Inga kommentarer: