2007-03-12

Stoppad helg

En fullspäckad helg. Fredagen innebar släppfest för en kompis band. Det var väldigt trevligt och en av de bättre konserterna jag sett med dem. Det var som att färdas tillbaka till tidigt nittotal. Men jag pallade inte med att vara kvar så länge då jags skulle upp redan kl sju på lördagen.

Då bar det iväg till Medlefors för att delta i klubbens distriktsårsmöte. Det hela inleddes med en föreläsning som gav mig väldigt mycket. Sedan lite kort inledande möte och så var det dags för middagen. Den brukar alltid vara festlig. Så jag mumsade och åt och lyssnade på skvallrande kvinnor. Ibland blir jag så less på folk som öppet sitter och snackar strunt. Vad vet de, jag kanske känner någon av de där de pratar om. Det är så onödigt. Hade nästan tänkt säga, men du jag tror att det är min mamma du pratar om nu. Resten av kvällen var dock betydligt mer underhållande. Partaj! Fulla brukshundsklubbare brukar föra instressanta diskussioner samt att det då kommer fram mycket mer i hur de ser på hunderi.

Söndagen innebar årsmöte hela dagen, eller tja fram till lunch. Det gick snabbt. Inte så många diskussioner. Jag åt ännu mera mat, det är det som är belöningen för mig, maten. Efter lunch skulle min resekamrat på ytterligare ett möte så jag åkte hem till familjen. Gav systerJ sin present och kollade på slalom. Ganska soft och ganska kort för bara en timme senare ungefär ringde resesällskapet och de var klara.

Hem, så himla trött jag var. Vi fick besök men jag orkade inte hålla ögonen öppna så jag gick och la mig trots att han satt och var trevlig i fotöljen. Kunde bara inte förmå mig att vara vaken.

Så nya friska tag den här veckan!

Inga kommentarer: