2007-03-01

Botten å upp

Jag visste det, en dag långt nere och sedan är allt som vanligt igen. Fick rensat en massa känslor igår när D kom hem. Det är så skönt att ha en axel att gråta mot, en som säger att det är ok.

Var på en trevlig pysselkväll igår, påbörjade min kofta som om jag håller måttet kommer att bli riktigt super fin. Hoppas att dessa kvällar fortsätter för då kommer jag att lära mig massor.

Sedan planerades det inför helgens skidåkning, jag och D ska stå för middagen på lördag. Jag har mina planer... kanske blir det en kaka oxå. Kladdkaka hade ju varit det ultimata men ME är ju inte så förtjust.

Hade fullt schå igår med att ringa verkstäder till bilen, det går ju inte att åka iväg så långt med en ruta som åker ned hela tiden. Så först ringer jag de som har hand om mitt märke. För det första hade de en väntetid på två veckor. Sedan trodde de att det skulle kosta dem 3000 att göra det hela. Alltså de tar 1200 bara för att utföra arbetet. Blev irriterad och ringde en liten privat mekaniker istället och han sa om han inte måste beställa några delar så kommer det att gå på ca 400. 400!! Det är ju vansinne. Plus att jag tror att han gör ett bättre jobb för han måste vara mer mån om sina kunder. Nu kan det ju bli dyrt i alla fall, han kanske måste betsälla grejer. Men hur kan det vara sådan skillnad?!

Nåja skönt att få det gjort i alla fall.

Nu ska jag sätta mig och skriva potokoll...

Inga kommentarer: