2007-04-25

Vidrigt

Det är knappt så att jag tror att de finns, de dumma och elaka människorna. Det är så sällan jag träffar på någon som är det ut i fingerspetsarna. Jag menar, ingen är ju perfekt och även jag gör dumma saker ibland. *ler* Men oftast är jag medveten om det och inser jag att det är ett dåligt beteende jag har så försöker jag göra något åt det. Jag kan verkligen inte förstå mig på människor som inte ser hur de utnyttjar andra, eller hur deras egoism påverkar omgivningen.

Har träffat en sådan för ett tag sedan. En sån som bara kommer in i ett rum och säger åt andra vad de ska göra och då menar jag inte på något trevligt sätt. Utan säger bara:
- jag är hungrig, gör mat! Om maten inte kommer nog snabbt tror just den här personen att det är charmigt att betee sig som en femåring och skrika efter maten. Så vidrigt...

Det är svårt att beskriva, men jag blev så upprörd att jag var tvungen att stänga av hela mitt system. Det gick helt enkelt inte att sitta där och bara vara. Istället fokuserade jag på andra saker, kanske inte så trevliga och kanske inte så hälsosamma men allt för att mentalt kunna fly från den där vidriga människan.

Önskar så att jag hade lite mer tåga så att jag skulle kunna sätta ned foten och säga:
- men ser du inte allt han gör för dig. Säg TACK för FAN! Vidriga vidriga människa...

Jag har lovat mig själv att aldrig mer stå ut med sådana vidriga människor, nästa gång jag träffar en så kommer jag bara att gå. Lämna rummet... för annars kommer jag att sätta ned foten och säga ifrån. Väx upp!

Inga kommentarer: