2007-04-23

Den stora undvikaren

Oh my god!

Alltså jag förstår inte varför det ska vara så svårt. Svårt att skriva och svårt att skicka. Nu har jag efter många om och men fått iväg två ansökningar till jobb jag verkligen verkligen vill ha. Alltså det svåra är att jag blir så nervös och inte blir nöjd med nåogt alls. Tycker bara att allt är skit och vill slänga bort det. Så istället för att göra det som är viktigt, sitta och slipa på dessa ansökningar så bara blundar jag. För att jag mer än allt annat vill att de ska bli så bra att jag i alla fall får komma på intervju.

Jag har med andra ord skjutit upp skrivandet av dessa två ansökningar. Jag formulerar mig i huvudet men så fort jag sitter framför datorn så låser allt sig. Jag kan inte, skäms för det jag skrivit och vill inget heller än att bara försvinna. Men då sista inlämnings dagen är på fredag så tvingade jag mig att sitta idag. Jag har skrivit och formulerat i över en timme nu och jag tycker nog ändå att jag blev ganska nöjd. Visst det är inget mästerverk men ändå jag tror att de får en bra bild av vem jag är i alla fall.

Men det fina i kråksången är att det i alla fall finns jobb att söka, såg nu att det fanns en tjänst i Vännäs oxå. Kanske är det därför det känns så bra just nu, det finns jobb att söka. Även om jag inte får dem så finns de i alla fall...

Ja nu ska jag återgå till skrivandet, har som sagt skickat iväg två och ska fixa till två som jag ska posta med brev i morgon. Så att de kommer fram i tid.

Sedan var det det där med middag...

Inga kommentarer: