2007-04-09

Fram och tillbaka

Har varit i norr och ätit godis med D's familj. Var där i fem dagar och han med en sväng till deras sommarstuga och fika hos brorO. Det var en väldigt lugn och harmonisk påsk om jag bortser från allt barnskrik och skrikpratet. Barn *skakar på huvudet*. Det är trevligt att komma iväg men det är ändå skönare att komma hem. Jag har stort behov av att vara själv och ha det som jag vill, kan störa mig på den mista lilla grej. Utan att det för den skull märks, jag vet ju att jag bara stör mig för att jag inte har någonstans att ta vägen. Någonstans där jag bara kan vara. Det är väldigt viktigt med sådana ställen för mig...

Nåväl trots detta så har det varit en väldigt trevlig helg, med långpromenader i solsken och på hårda skoterspår, massor med fika och trevliga samtal. En hel del sport tittande mot min vilja men vad ska en göra... Det jag gillar allra bäst var besöket till badplatsen...

Idag har vi bara tagit det lugnt, packade en picknick korg och tog oss till en trevlig grillplats där satt vi och eldade, åt kakor, drack te och grillade äpplen några timmar. Ett väldigt trevligt initiativ och nu luktar det gott om håret... Hundarna uppskattade det väldigt mycket med, Chewie sprang omkring som en liten skållad råtta. Hon är så busigt glad nu för tiden.

Men jag måste ändå säga att det bästa idag är spelet jag köpt, äntligen har vi fått vår PS2:a och jag har köpt Final Fantasy XII. Har väl suttit och spelat i fem timmar i streck nu på eftermiddagen. Härligt!

Nu snart Tennison

Inga kommentarer: