2008-08-07

Framåt och bakåt

Tiden bara rusar iväg, i morse åkte systerL hemåt eller i alla fall söderöver. De har hunnit vara här i en vecka ungefär. Men vad tiden går fort. Det har varit så trevligt att ha dem här och jag känner verkligen hur synd det är att hon inte bor närmare så att vi hade kunnat umgås mer avslappnat eller normalt. Att bara komma förbi på fika eller en middag eller fest någon gång hade ju varit trevligt. Nu blir det så stort, vilket ju inte är fel det heller. Men det "vanliga" eller dagliga är så mycket skönare. Vi har dock hunnit med massor, synd bara att vädret inte varit det bästa. För det hade varit trevligt att åka ut till Sjöbotten eller nåt och bada. Jag längtar redan till nästa gång vi ses.

Nåväl imorgon är det bröllop. Jag längtar. Det är så trevligt att gå på bröllop. Att få njuta av det andra människor slitit med att fixa. Att bara kunna gå dit och njuta av allt det fina och all den kärlek som kommer att flöda. Jag hoppas verkligen att det blir en fin fin dag med massor med härliga minnen att plocka fram en grå och tråkig höstdag.

Nu ska jag ta och fixa det sista inför morgondagen. Jag ska färga håret, fixa naglarna och måla dem med mitt nyinskaffade jag ska stryka klänningen och sedan ska jag hämta Isäntä från bussen. Jag längtar efter honom...

Inga kommentarer: