2008-08-11

OS-virkning

Det är många som verkar ha hängt på det här med OS stickning. Dock inte jag... vilket ju är märkligt men jag ska förklara.

Jag är nämligen inne i ett virkil. Jag vikar och virkar så att fingrarna blöder. Hittade ett väldigt fint mohairgarn på Coop i ljusblått, ljusgrönt och vitt. Väldigt fina färger. Hade jag slagit till lite tidigare så hade jag kanske oxå haft nåt turkost nystan. Men men ibland tar det för lång tid att bestämma sig. Jag har i alla fall börjat virka en filt. En sånhär, hexagon blanket. Min kommer nog inte att bli lika stor och jag håller fortfarande på att klura ut hur det sista varvet ska göras för att det ska bli så där fint. Tror att det är ett extra varv, som liksom är tomt som sedan det sista varvet virkas på. Så fort jag virkat några fler rutor ska ni få se hur det kommer att se ut. Än har jag bara gjort fem och det är lite futtigt.

1 kommentar:

Solveig sa...

Lykke til med hexagonene dine. Moonstitches har en tutorial som forklarar siste "varvet" :)
tutorial