2008-08-26

Bra dag

Idag känns väldigt bra, har varit och pratat med den kvinna som har hand om vikarierna på högstadiet. Hon var väldigt trevlig och hjälpsam. Vi gick igenom vad som förväntas av mig och hur det går till. Det kändes som att hon kommer att ringa.

Den känslan fick jag inte alls hos kvinnan på gymnasiet. Hon var mer kort i samtalet och gav mig ingen känsla för hur det kommer att gå, alltså om jag kommer att få vicka eller inte. Helskumt. Nåväl får jag vara på högstadiet så är inte det hela världen för mig. Från den allra första början ville jag bli högstadielärare. Det är en intressant period helt enkelt.

Nu sitter jag och väntar på att S ska dyka upp med Luleåbussen. Det ska bli så trevligt att ha henne här i någon dag. Eller en natt i alla fall. Ser fram emot att sitta och sticka alt virka och prata om allt som hänt sedan sist.

Inga kommentarer: