2008-08-11

Bröllop

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag klädde mig och gjorde mig i ordning med spänd förväntan. Jag hade stora förhoppningar om att det skulle bli en toppen dag och en toppen kväll. Mina förväntnigar blev inte krossade. Jag hade super kul.

Vigseln var som vigslar oftast brukar vara, lite vackra men i min smak lite för långa. Eller tja nä deras vigsel var väldigt kort om jag jämför med andra jag varit på. Men som besökare är det ju inte samma sak som för de som gifter sig. Det är nog väldigt svårt att få till en vigselceremoni som är helt perfekt. Dvs i mina ögon perfekt. Jag tycker att fredagens var lagom lång och fin. De bytte ringar och kysstes. Sedan var det två sånger som spelades under själva vigseln. Vid tidgare vigslar har även "församlingen" fått sjunga. Det är något jag uppskattar att de inte valt att göra. Istället hade de en kvinnlig solist som sjöng till brundens brors gitarrspel. Det var fint och helt lagom.

Sedan var det fika och mingel. Gott fika måste jag säga. Efter fikat väntade en buss på oss som förde alla till festlokalen. Där blev det drag på en gång. Kvällens toastmaster skötte sitt jobb absolut utmärkt. Själv höll jag ett litet tal som jag faktiskt fick mycket beröm för. Vilket ju alltid är kul, för jag var redigt nervös innan jag gick upp.

Det var en heltrevlig kväll och jag ser fram emot nästa bröllop.

Inga kommentarer: