2008-07-24

Konsten att skriva

Sitter och skriver på ett personligt brev. Det är alltid lika svårt. Svårt att sälja sig själv, att inte säga för mycket men ändå precis lagom. Att verka intressant och kunnig. Att visa sin personlighet och samtidigt få till det så att fritiden dvs att läsa böcker och vara med hundarna låter som något som gör att just jag passar för jobbet.

Satt igår i stugan på Svartnäsudden och formulerade mig. Läste högt för familjen som sedan rättade mig eller kom men någon vettig vinkel som jag inte tänkt på. Det är alltid bra att göra sånt inför andra och då framförallt andra som känner en väl och inte tycker att det är konstigt att jag skriver att jag är en massa egenskaper som jag kanske inte själv helhjärtat skulle stå för. Ni vet självförtroendet. Nåväl jag har fått till det väldigt bra tycker jag själv. Jag har bara den lilla slutklämmen kvar och där tänkte jag få in några rader om staden där jag nu bor, varför det känns bra att bo här och så. Bara så att de förstår att jag mer än gärna stannar kvar i den här stan.

Sedan ska jag gå och lämna in den personligen så att de får se mig och jag samtidigt kan ställa lite frågor. Sånt kan alltid vara bra. Sedan är det bara att hålla en tumme och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer: