2008-07-31

Grannar

Igår morse vaknade jag tidigt, när jag tittade på termometern såg jag att det skulle bli en riktigt varm dag. Eller att det redan var en varm dag, 21 grader i skuggan. Jag bestämde mig för att äta frukost på balkongen tillsammmans med min bok, Vikingaliv av Dick Harrysson och Kristina Svensson. Jag tyckte det var ett riktigt bra beslut, jag satt och mös tillsammans med Gudrid i Vinland. När så plötsligt hela helvetet öppnade sig och min fina stora men något omöblerade balkong blev balkongen från helvetet. Grannen under mig hade vaknat och kanske med samma tanke som jag öppnade hon sin balkongdörr och ut strömmade oljuva toner av Christer Sjögren, eller någon annan såndär. Jag fick verkligen bita ihop för att sitta kvar. Övervägde nästan att hämta min Ipod. Men så efter ett tag gick hon in stängde dörren och oljudet försvann.

Min fina balkong var åter igen min fina balkong.

Inga kommentarer: