2008-07-28

Den som söker skall finna

För andra dagen på rad så har jag tagit en promenad med hundarna och letat efter elljusspåret. Det har inte varit det lättaste. Imorse hittade jag det, men från helt fel sida och väldigt lång hemifrån. Det tog en halvtimme att gå dit så det kändes ju inte helt värt. Imorgon ska jag prova på en ny attack. Nu från ett annat håll, förhoppningsvis går det lättare. Sneglar bara lite på kartan så att jag vet att jag går åt rätt håll i alla fall, sedan försöker jag att låta fötterna leda mig rätt.

Kommunhuset var inte alls så svårt att hitta till. Sedan fick jag hjälpa en gammal dam att hitta till Gallerian. Det kändes fint. Har även hittat en finfin secondhandbutik.

Det blir många långa och sköna promenader genom att leta efter någont särskilt. Jag har ju inte världens bästa koll på stan. Det innebär att jag kommer lite fel nu och då. Men det är ju bara trevligt.

Dagens insikt:
Nygatan är djävligt lång!

Inga kommentarer: