2008-05-16

Sockor

1. Ja mina Slippery sockor är nu färdiga och de blev fantastiskt fina. Det gröna garnet gjorde sig verkligen bra på mina sockor. Den ena blev dock lite bättre än den andra och konstigt nog är det den andra socken som jag slarvat med. Måste börja skärpa mig och ställa lite högre krav på min stickning. Men för tillfället är jag mest glad att de blev färdiga och att de blev så snygga. Jag kommer att kunna använda dem!

2. Efter att jag gjort färdig mina fina så kunde jag inte låta Isäntäs rastasockar vara, jag repade upp dem och sstickar dem nu en storlek mindre och med betydligt mindre stickor. Så nu ska de inte se ut som paddfötter. Vi får se, den ena är nästan färdig så han får prova den när han kommer hem. Jag hoppas verkligen att de kommer att sitta den här omgången.

3. Jag har gått med i stickameras Pulsklubb och jag har tänkt att jag ska prova på majmånadsmönster. Men jag måste vänta på att stickorna blir lediga. Tror att jag ska byta stickor på sockarna så att jag kan ta de sköna fina trästickorna till muddarna istället. Mönstret verkar väldigt roligt så jag ser fram emot att börja.

4. Har inte bestämt mig om jag ska sticka Boleron i det gröna garnet eller om jag ska köpa ett annat garn och spara det gröna till något annat. Tror att jag vill ha boleron på E&P's bröllop och då kanske det gröan inte passar till min klänning.

5. Är sugen på ett virkprojekt, skulle vilja ha en rosa sjal. Men jag hittar ingen rosafärg som tilltalar mig riktigt. Nåväl jag har inte brott...

6. Kan inte släppa säcken med garn jag fick av AL heller, det är helt galna åttiotalsgarner som jag bara måste göra något ritigt roligt av. Borde ju kunna göra lite knäppa accessoarer...

Inga kommentarer: