2008-05-09

Släpper bomben

Världen känns ganska omskakande just nu. Isäntä har fått jobb i Piteå och mest troligt eller tja vi flyttar. Men det känns så svårt att säga, så svårt att inse. Jag har ju bott här i stan i över 10 år, har en massa vänner och en massa fritidsaktiviteter här. Det känns så konstigt att bara lämna allt och dra någon annan stans. Det känns spännande men konsigt, nervöst och pirrigt. Isäntä har fått en tjänst som till en början är på ett år men sedan kan bli tillvidare.

Vad ska jag göra? Vicka som lärare, tja nu när Isäntä har möjlighet att stämpla efter det här så ser jag ingen anledning att göra något jag egentligen inte vill utan att satsa stenhårt på att få vicka på alla skolor som vill ha mig och det kanske är lättare på ett så litet ställe som Piteå. Sedan så kanske jag har chansen att få ett jobb även jag, vem vet. Det skulle ju vara toppen.

*panik* vad gör man i en så liten stad som Piteå!

Kanske får jag börja rida igen, sedan har jag ju hundarna förstås. Men allt det andra sociala. Jag känner igen i Piteå. Hjälp! Det känns som att det kommer att bli många fler resor till staan nu, för att få det sociala behovet tillfredställt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

XD jaha
SÅ vi ska bära igen då ;)

ellapix sa...

hehehe!
Har tänkt slippa det den här gången. Kanske anlita någon, är lite långt att köra med släp eller bli.

A-L sa...

Så spännande! Då kan man komma och hälsa på er i snäll-pite' istället för dum-ume'. Nu kanske ni kan komma in till stan och se hockey någon lördag. Kanske ett derby mellan piss-Lule' och gulle-Skellefte'?

ellapix sa...

hehe ja visst vi har tänkt att skaffa en trea så att vi kan ha nattgäster utan problem.