2008-05-05

Himmel & Helvete

Jag börjar med himmlen.

I lördags var jag på Trio Lligo. Det var den allra bästa konserten på väldigt länge. Det var verkligen retro. Spanska salen på Scharinska var fylld till brädden. Alla som var där kunde texterna och i stort sett alla sjöng med. Det var verkligen magiskt. Vi lyckades ropa in dem fem gånger allt som allt. Det är svårt att beskriva känslan för det var verkligen något magiskt.


Nu då, helvetet

Isäntä har fått sommarjobb. Tja nu är ju egentligen det väldigt bra. Men det innebär att vi inte får en dag ledigt sammtidigt på hela sommaren. Inget skulle vi kunna göra tillsammans som innebär att vi åker bort mer än en helg. Det känns helruttet faktiskt. Jag känner mig låst. Ska jag åka någonstans så måste det vara med någon annan. *djup suck* Inte för att det skulle vara fel att göra något med någon annan. Men jag vill verkligen vara med Iäntä. Det är min första semester på länge och då vill jag inte bara sitta hemma och häcka.

Men så klart ska han ta vicket, för vi vet ju inte hur det blir med Piteå än... så vad ska jag säga... det suger men vad är alternativet...

Inga kommentarer: