2008-05-20

Pite del 1

Jag hade liksom tänkt att det skulle vara lätt att få lägga i Piteå, men se det var inte så enkelt som jag hade trott. Nu har vi i alla fall skrivit upp oss i några olika bostadsköer och vad jag vet så har Isäntä annonserat i tidningen. Det är en massa knasiga saker som en måste fylla i till de privata bolagen. Vet inte riktigt hur bra det känns. Typ årsinkomst, husdjur, medborgarskap osv

I lördags när vi var på 30-års kalas så fick jag känslan av att inte berätta att vi skulle flytta. Om jag inte säger nåt så finns det inte. Det är nämligen så om man bor i Umeå att alla alltid flyttar och det är så trist att vara den som är kvar. Jag har alltid varit den som varit kvar, alla mina vänner bara flyttar en efter en. Så skaffar jag mig nya vänner och nu tänkte jag att dessa måste ju i alla fall bli kvar. Men då flyttar jag i stället. Jag vet hur det känns vara den som blir kvar, det är inte kul. Därför skulle jag bara vilja stoppa huvudet i sanden och inte säga något alls.

Inga kommentarer: