2008-05-16

nyfiken, spänd och trött

1. Jag funderar mycket över Piteå just nu, kollar in lägenheter och undrar rent allmänt hur det kommer att vara att bo där. För tillfället står vi på kö på några lägenheter men jag vet inte riktigt hur det fugerar. Är ledig nästa veckan så då ska jag ta och ringa till dem och kolla. Det skulle ju vara väldigt skönt om vi fick allt klart innan Isäntä börjar jobba. Jag måste erkänna att samtidigt som jag gruvar mig väldigt mycket så längtar jag. Det ska bli så spännande att flytta iväg med Isäntä till en annan stad.

2. Har just fått veta att min vän E jobbar med den killen som jag var mest kär i under högstadiet. Vi var många som var kär i honom och jag var väl medveten om att det alldrig skulle bli vi. Men ändå han var ju så himla snygg att jag fick dåndimpen bara jag tittade på honom. Värst av allt, han kommer på hennes bröllop. Jo jag vet att det är fånigt, det är ju typ hundra år sedan, men jag kommer att vara nervös. Inte för att jag är kär i honom utan för att han spelade en sådan stor roll i mitt liv då. Det är nästan så att jag vill slå mig själv, alltså, hur kunde jag tillåta att någon som jag inte ens kände spelade så stor roll. Galet.

3. Jag fattar inte hur jobbig den här dagen har varit. Alltså jag inte alls ett jobbigt jobb som en blir super trött av. Men idag var jag så trött när jag kom in genom dörren att jag bara ville lägga mig i soffan och sova. Jag tror att det beror på att jag vet att jag är ledig nästa vecka och då blir det så mycket jobbigare att gå till jobbet. Förr kunde jag nästan inte jobba halvdag för då blev jag helt slut och super trött. Hur konsigt är inte det? Men som sagt det stärker min tes om att det bara sitter i huvudet. Det handlar helt enkelt om inställning. Hade jag vetat att jag skulle upp och jobba imorgon oxå hade jag mest troligt inte alls varit så trött som jag är nu. Märkligt.

Inga kommentarer: