2008-04-28

Tummen ur

Äntligen! Tummen ur röven och ett Ladokdokument kommer snart på posten. Då kan jag ta och ansöka om min examen. Ibland händer det.

Det är varmt som en kamin hemma hos oss nu, det gör inte min lilla förkylning nå lättare att bära. Men vi behöver i alla fall inte frysa. I veckan ska vi sova i vardagsrummet, vi får se hur det går nu när solen lyser in och det blir ganska ljust. Det är Isäntäs föräldrar som kommer på besök. De kommer imorgon och stannar några dagar. Det är alltid lika trevligt att träffa dem. Lite synd bara att vi jobbar... Men men vi får passa på och umgås på kvällarna och på valborgs. Måste kolla så att jag verkligen är ledig 1 maj. Jag skulle bli så himla besviken annars. Men det går ju inte att ta ut något alls i förväg.

Väntar på ett samtal... drygt att bara sitta och vänta. Men jag är ledig idag oxå, vilket känns ganska bra med tanke på att jag är lite sjuk.

Inga kommentarer: