2008-04-22

Staan

Har varit i staan i helgen. Mormor har fyllt åttio. Hon har fått sjalen. Tror att hon blev nöjd, hon kan vara lite svår att läsa men men...

Det var fullt upp hela tiden, började med att vi åkte upp på fredag trots att vi inte hade tänkt det. Men men ibland är det bra att vara lite spontan. Vi kom hem samtidigt som min familj som varit ute och ätit, vilken tajming.

Lördagen innebar ett besök hos M & S och deras lillaM sedan for vi vidare och träffade AL på stan för en fika. Jag fick en gigantisk säck med garn, helt galet underbart. Massor med härliga åttiotalsgarner. Lovely. Kvällen innebar middag med familjen och spel med syskonen. Först Cluedo sedan Galenpanna och lillebror han heter faktist Boris JetSki

Söndagen började med ett fika hos mormor, stora gratulationskramen och presentgivning. Vi fick fika och jag skrev av receptet på några av mina favoritkakor från barndomen. Nu måste jag ju prova baka dem oxå. Fick även formar av mormor så nu ska jag börja baka kakor i formar. Efter någon timme tog vi oss iväg till E & P för lite fika och samkväm. Berättade hur mycket jag ser fram emot det stundande bröllopet.

Det är helt galet vad vi fikat i helgen, minst två gånger om dagen. Det är sjukt bra att jag börjat springa. För så här kan det bara inte fortsätta.

Sedan var det middag hos familjen och resa hem, väl hemma var vi helt trötta och orkade knappt sitta upp i soffan så vid halv tio-tio gick vi isäng.

Igår var det halvdagsjobb, kom hem något så när utvilad och tänkte att kvällen skulle gå som en dans. Men efter halva mötet så kom tröttheten över mig och jag kunde knappt hålla humöret uppe. Så trist att jag är så beroende av att sova ordentligt, hela min värld blir rubbad annars. Men nu har jag en hel vecka på mig att vila upp mig och sova igen lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte du ska säga så mycket om Boris Jeltsin, jag säger bara Marie Fredriksson ;P

Men du föresten du glömde duchkrämen. :)

ellapix sa...

Nä verkligen inte, men jag kan rädda mig med att jag aldrig lyssnat på varken Roxette eller Marie så hon finns inte i min värld.

Jo jag märkte det när jag kom hem och packade upp. Får ta den nästa gång.