2008-04-25

Den lilla världen

Det är fredag, jag är lite tröttare än vanligt. Som sagt jag har en förkylning som kittlar mig i halsen. Jag är lite grinigare än vanligt då jag lyckades repa lacken på bilen i går. Hur dum får en vara! Det kommer ju att bli typ hur dyrt som helst att fixa. Surt som rönnbär. Åh vad jag blir på dåligt humör bara jag tänker på det.

Nu ska jag i alla fall ned på stan och fönstershoppa, kanske kan det liva upp mig lite. Sedan blir det fika med Isäntä och M. Det kan ju faktist liva upp mig ordentligt.

Jo sedan så var det en till sak, världen är liten. Igår när vi var och handlade så sa jag och Isäntä, nästan samtidigt, nåt i stil med:
- det är mycket kändisar här idag.
Sedan pekade jag på en kille i grå/beige (kommer inte ihåg) jacka. Så säger jag:
- det där är E's första pojkvän.
- Jasså, (namn), han har jag spelat brädspel med en massa gånger.

Alltså hur liten är världen. Nu visar det sig att Isäntä inte bara varit på fest med M, AL och B han har oxå spelat med H. Jag blir nästan lite rädd.

Inga kommentarer: