2008-04-08

Sockor

De här sockorna håller jag på att sticka till Isäntä, fast med rasta färger. Svarta i botten och skaftet i rött gult och grönt. Den första är snart klar.

Beställde ett grönt garn från Garnkorgen som jag suttit och tittat på länge innan jag bestämde mig för vad jag skulle göra och tillslut har jag bestämt mig för att ena nystanet kommer att bli en bolero till sommaren. Det andra nystanet kommer att bli den här fina socken från Knitty. Stickade en provlapp igår och sockarna kommer att bli så himla fina. Garnet är bara helt underbart, precis min färg.

Sjalen till mormor är klar och jag håller nu på att fundera på om jag ska göra en till mig själv. Har funderat på en rosa. Skulle vilja ha en sjal som är lite mer vårig, det vill säga inte så tjock och varm. Har precis köpt en röd kappa och det skulle vara så fint med en rosa sjal till den.

Inga kommentarer: