2008-04-01

Ett bra tag sedan

Halvdag, mycket att göra mycket som hänt. Har kurs ikväll och planerar som bäst för den. Har bakat en kladdkaka som nog inte blev kladdig. Glömde den i ugnen...

Var ledig med Isäntä förra veckan och det var den bästa veckan på länge, vi har varit ute och eldat och njutit av solen, vi har suttit hemma och kollat på 24. Säsong 1 är klar och i söndags efter att ha sett 4 avsnitt var vi tvungna att sticka iväg och köpa säsong 2, vad har öppet en söndag kl åtta. Ica M, i och för sig borde Coop ha haft oxå men det är så långt dit. Spänningen är total och jag kan inte sova längre, alla mina drömmar är stressiga och det är alltid en massa saker som jag måste göra. Tror att vi får skippa ikväll så att jag får sova en natt i alla fall.

Vi har även bokat biljetter till uefa womens cup Umeå ik mot Olympique Lyon. Det är alltid lika kul att se Marta in aktion hon är en bollkonstnär den där kvinnan. Jag överdriver inte när jag säger att jag gråter när jag ser henne. Det är glädjetårar!

Vad mer, jo vi har köpt en ny tv. Den är stor, fin och platt. Det är en fröjd att titta på tv igen. Kanske är det därför som det blir så mycket 24?

Sedan har jag fått virknoja, håller på tillfället på att virka en löpare till mitt köksbord. Den är knalligt äppelgrön och passar fint om jag har en duk på bordet. Nästa projekt blir en bredare duk i en guldgul färg. Ska göra om ett gardinmönster.

Det var två kalas i helgen, på fredag kom P&S från stockholm upp. Han fyllde 30 så vi fixade en middag.

Förrätt: Varm fetasallad från ugnen
Varmrätt: Medelhavspasta allt gott från medelhavet i en sås, vin, soltorkade tomater pinjenötter champinjoner och brytbönor. Pricken över i:et en massa parmesan.
Efterrätt: Pannacotta med två smaker, kardemumma och esspresso. Har hittat ett recept så att gelatin inte behövs. Hur fiffigt som helst, geleringssocker.

Har bara en sak att säga om den kvällen - En livslång njutning!

Sedan på lördagen var det dags för 25:års kalas. Lite mör i kroppen gick vi över. Det var full rulle och fanns både bål på Jeltsin och massor med goda kakor. Jag fastnade dock med handen i ostkroksskålen och där satt jag hela kvällen.

Inga kommentarer: