2008-04-06

Snöndag

Nu har det gått lång tid igen, jag är fasen uslast på att hålla den här bloggen vid liv. Önskar att jag hade mer intressanta och djuplodande saker att säga. Eller att jag bara la mig i samhällsdebatten lite mer. Men men det blir aldrig så, sitter på jobbet och läser något som jag vill kommentera men när jag kommer hem så är det helt borta. Jobb är jobb och hem är hem. Borde ha tillgång till bloggen på jobbet, då kanske det skulle komma en och annan klyftig tanke från mina fingrar.

Nåväl, idag har vi varit på "Champions leauge" fotboll. Det är ju inte så ofta det händer har uppe, så när damerna slår till och tar sig till semi är det ju ett måste att gå och titta. Fransyskorna från Lyon verkade tycka att det var kallt. Haha! Skrattar bäst som skrattar sist, det var djävligt kallt. Spännande och kallt på en och samma gång. Jag skrek och grät lite om vart annat. Eftersom de spelade 0-0 så blev det final för Umeå Ik och därmed måste vi ju gå på ytterligare en match. Frankfurt. Undra hur det kommer att bli?

Helgen har varit galen, vi har klämmt nästan hela säsong 2 av 24. I lördags kom vi oss nästan inte upp ur soffan för att vi bara var tvungna att se ett avsnitt till och helt plötsligt var klockan nio. Tur att vi varit ute på en 1½ timmes promenad på dagen. Annars hade jag känt mig allt för slapp. Men så galet mycket som händer i den serien... går liksom inte att sluta se. Nu när jag skriver det här har vi tre avsnitt kvar och sedan måste vi köpa säsong 3. Hur galet är inte det, jag har utveckalt ett 24 beroende.

Inga kommentarer: