2008-01-08

Stickigt

Jag är förundrad, jag har nästan slut på gamla påbörjade stickprojekt i korgen. Nu är det bara koftan och ett par benvärmare som ligger och väntar på att bli klara. Jag är så imponerad! Nästa projekt blir att göra något som känns som en utmaning, kanske en kofta eller nåt. Det första jag gjorde var ju mer bara ett projekt för att se om jag kunde det över huvudtaget. Kanske ett rätt så dyrt projekt, men vem vet . Den kan jag ju fortfarande repa upp och göra något annat av...

Gjorde färdig barnklännigen idag så nu är det bara att hoppas på att någon av paren M&S får en flicka.

Har stickat färdigt en av mina "vantarutanfingrar", den ska bara avmaskas. De blir så fina så. Jag är så förundrad över att jag kan göra så snygga saker, trodde att jag var usel på att sticka men det verkar inte vara så. Vilken tur, eftersom det är så roligt.

Vad mer, jo jag har fått beställning på en sjal under julhelgen. Så fort jag har möjlighet att åka ned på stan ska jag inhandla garn och sätta mig med virknålen. Har tänkt virka en till mig själv oxå, i ekogarn. Det känns liksom bättre på något sätt. Den till mig blir vit och den som jag ska ge bort blir svart.

Jag har fortfarande ingen kamera så att jag kan fota allt som jag gör. Men men det kanske kommer, vi får se. Hade tänkt köpa för julklappspengarna men så blev det ju en lite extra utgift med bilen så tja jag får nog vänta med det...

Annars sitter jag med min fantastiska julklapp, Photo pearls, det är ett program som gör om tavlor till pärlplattor. Jag sitter och leker med det och gör om vart enda foto och varje snygg poster jag hittar. Alla blir inte så bra dock. Det måste ju liksom passa in i pixlarna på nåt sätt. Jag längtar till jag har möjlighet att göra min första.

Inga kommentarer: