2008-01-30

Kings of Convenience

I går kväll var jag på vad jag nog kommer att tycka var årets konsert. De där två pojkarna lyckades skapa så mycket på scenen att jag inte kunde annat än att sitta tillbaka i stolen och njuta. De har verkligen hittat sin grej och de gör den lysande. Jag har lyssnat på dem på skiva och jag måste säga att de är den typen av band som gör sig tusen gånger bättre live.

Live så liknade de otroligt mycket ett av mina genom tiderna favoritband Simon & Garfunkel, stämsången, gitarrerna och de underfundiga texterna. Det var nästan så att frisyren till och med stämde Arts röda burriga hår jämfört med Erlends röda frilla.

Det var helt klart en kväll att minnas, en konsert som alltid kommer att vara med mig.

1 kommentar:

Zu sa...

Hi!I´m so sorry I dont speak swedish, hope you can understand me though... I stumble across your blog while I was looking for info of their concerts in Norway and Sweden and I was wondering if by chance they mentioned the names of the new songs they played or any detail about the new record.. hope you can help me and sorry for the unrequired comment! :-)