2008-01-30

Sticka mera

Igår var jag på stan och handlade en massa garn. Hittade färger och garn till min Fair Isle slipover, kunde inte hålla mig så jag var tvungen att börja så fort som jag kom hem. Den är hur rolig som helst att sticka och jag börjar bli väldigt duktig på att hantera flera garntrådar på en gång. Istället för att köra en på varje hand som det står i de flesta böckerna så stickar jag med båda trådarna runt fingret och låter båda glida med hela tiden, det funkar väldigt bra för mig.

Köpte även svart garn till sjalen jag ska virka till mormor, den är dock ett perfekt ha på jobbet projekt så jag tror att jag väntar med den till senare. Är som sagt ledig den här veckan så jag ägnar mycket tid åt att sticka. Det är så himla kul att göra nya saker som utvecklar mitt stickande.

Har kommit fram till att sticka är som att lägga pussel, jag blir lite manisk och kan inte sluta förrän jag får se hur det kommer att se ut. Precis som med ett pussel kan jag inte sluta när jag väl har börjat...

Inga kommentarer: