2008-01-27

Att skriva...

Jag kanske klagar över att jag måste sitta med protokoll och årsmöteshandlingar hit och dit, men det går inte att komma ifrån hur kul och tillfredställande arbete det är. När allt kommer iväg och det blir så bra som det bara kan bli. Ikväll har jag gjort färdigt allt jag ska till årsmötet, skickat alla mejl och skrivit alla dokument. Det känns så himla bra! Jag känner mig så duktig och skicklig faktiskt.

Huga hur ska jag klara av att lämna ifrån mig min uppgift, har suttit som sekreterare sedan, oj hur länge sedan är det 2002 kanske eller 2004 hellre. Eller, nu blev jag tveksam... nå väl nu ska jag i alla fall axla ordförande rollen istället och det kommer att passa mig som hand i handske. Känner att det ska bli bra att byta roll och syssla. Jag kan sekreterargrejen nu och tycker att det är dags att någon annan får ta det ansvaret. Tror inte att det är bra att sitta för länge på samma post även om kontinuitet är bra så kan det även bli avstannande. Föreningar som bygger på frivillighet måste ha människor som verkligen gillar att sköta sin syssla för annars blir det inte gjort. Jag känner väl att jag gjort mitt som sekreterare och därför kanske jag inte gör allt jag ska i tid och så bra som jag borde.

Men idag har jag varit duktig och skött mig exemplariskt.

Natti natti

Inga kommentarer: