2009-02-01

Två händelser

1. Lakrits har nu ätit sin sista tablett i den här kuren. Det är bara att vänta och hoppas på att magen håller sig i styr. Den här gången har hon ätit en tablett var annan dag och jag tycker mig ha märkt att hon varit lite mer trött och hängig de dagar hon ätit tablett. Så om magen inte klarar sig tror jag att jag kommer låta henne somna in. Usch det är ett skitjobbigt beslut och det gör ont i varenda nerv i min kropp. Men jag vill inte att hon ska lida. Jag tänker på henne och inte på mig.

2. Dagens händelse var stickcafét. Det är alltid lika trevligt att sitta på Humlan och surra med andra som handarbetar. Vi träffas en gång i månaden. Den första söndagen varje månad. Missade förra gången, minns inte vad det var om vi precis kommit hem från Giron eller hur det nu var. Det var dock sista gången M var med, vad jag vet. Så nu måste jag ta mod till mig och åka dit själv. Men det ska nog gå bra.

I bakgrunden hör jag Isäntä som skriker över fotbollen. Nu leder de med två mål vad jag kan förstå.

Ha en fortsatt trevlig helg

Inga kommentarer: