2007-12-06

Tre

  • Kan någon förklara för mig varför det alltid är trist att vänta på bussen? Även om en ska iväg på något trevligt så är det trist att vänta på bussen. Solen kanske skiner, jag ska på något riktigt trevligt och bussen är lite sen. Det kanske bara rör sig om några futtiga minutrar och jag blir så himla uttråkad. Än värre är det om det regnar och jag "bara" ska hem. Då sniglar sig minutrarna fram. Det spelar ingen roll om jag har musik i öronen eller inte. Igår när jag väntade försökte jag till och med dansa lite där i regnet, men det gick inte. Trots fantastiska Stereo Total i lurarna.

  • Igår såg jag en utdöende företeelse. Jag satt på bussen på väg hem, tittar ut genom fönstret och ser en frisersalong för herrar. Det var en äldre herre som arbetade där och han hade arbetskavaj på sig, en såndär som en kan se att barberare har i amerikanska filmer. Den var röd med svara slag. Framför kunden stod en teve, den var påslagen så att kunden hade något att göra medan han fick håret avkortat. Mycket märkligt, men trevligt på något sätt.

  • Idag fick jag ett brev från en nära vän som verkligen gjorde ont. Det stod svart på vitt att denne inte ville umgås med mig längre. Det kändes verkligen och jag vet inte alls hur jag ska hantera det, visst måste ju alla ha rätt att välja och att säga stop. Jag tänker inte vara jobbig och påstridig, har den valt så har den. Men det känns väldigt tråkigt, mycket mer tråkigt än jag trodde att det skulle göra.

Inga kommentarer: