2007-12-03

Nedräkning x 2

Ojoj vad tiden går fort, jag hinner inte med att skriva. Dagarna bara rinner iväg. Hela tiden händer det mig saker som jag tänker att jag måste komma ihåg och sedan blogga om men när jag väl är hemma från jobb eller vad det nu kan vara så känns det så trist att sätta sig framför datorn. Trodde aldrig att jag skulle säga det men så illa är det.

Jag sätter mig heller ned och stickar lite. Jag är nu snart färdig med alla mina julprojekt. Det ska bli så kul att börja sticka till mig själv igen. Inte för att jag inte gillar att ge bort saker men det är inte samma sak att sticka till andra. Nåväl idag ska jag ned till garnbutiken och kolla in garner till mina "fingerlösa" vantar. Det går ju inte att bara ha tre projekt på stickorna. *ler*

Den senaste tiden har jag även snickrat ihop en advetskalender till Isäntä. Den hänger i köksfönstret, den ser väldigt mysig och fin ut på insidan men om en kommer utifrån och ser den så går det inte riktigt att förstå vad det är som hänger där. Han blev i alla fall väldigt glad, nästan tårögd. Själv tycker jag bara att det är mysigt att få göra sånt, sedan får jag så mycket saker av honom att jag vill hitta på lite roligare sätt att betala tillbaka mitt dåliga samvete på.

Sedan jag skrev sist har mycket hunnit hända, vissa saker så omvänvande att jag kanppt kan skriva om dem. Här om dagen lyckades Chewie vara borta i 30 minuter när hon var ute på promenad. Promeneraren ringde mig på jobbet och sa helt coolt "hon är borta!" Jag tror aldrig att jag varit så rädd i hela mitt liv. Det var som att golvet under mig försvann och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag försökte så fort som möjligt fixa med ersättare så att jag kunde fara hem och hjälpa till. Men när allt var fixat och klart och jag kunde åka så ringde promeneraren och sa att Chewie var tillbaka. Så fruktansvärt obehagligt det var. Kan nästan inte tänka på det.

Över till något annat mycket trevligare, det är bara 21 dagar kvar till jul. Det är ju bara tre veckor eller nåt sånt. Jag kan inte riktigt förstå det. Men sååå kul, längtar efter att få träffa alla. Alla mina vänner, systerL med sambo och familjen. Nedräkningen har verkligen börjat. Har ledigvecka i veckan och jag har bestämt mig för att jag ska vara klar med alla klappar den här veckan. Annars kommer det att bli så svårt, hinner liksom inte med när jag slutar 17.30. Så det ska bli skönt att vara klar med den stressen redan på söndag. *ler*

Nu ska jag ta tag i den här dagen, ska till frissan, handla och köpa hundmat till Lakrits som är riktigt riktgit tjock nu. För henne är det oxå bara 21 dagar kvar tills valparna kommer. De är beräkande till julafton. Vilka klappar!

Inga kommentarer: