2007-12-07

Fääärdig, fäärdig!

Lakrits är så tjock nu att hon vankar fram som en anka, hon ligger mest på rygg och sover och orkar inte gå några promenadrundor längre. Hon är stor som ett hus! Jag hoppas inte att det innebär att hon har tokmånga valpar i magen. Men men vi tar en dag i taget och nu är det bara 17 dagar kvar.

Själv har jag pysslat och införskaffat de sista julklapparna, tror jag. Det brukar vara svårt att låta bli. Har suttit och slagit in sedan lunch och det har blivit en rejäl hög. Tur att vi inte köper till Isäntäs familj oxå i år. Då hade jag fått äta tomtegröt resten av året... Får dessutom inte så mycket pengar i lön nästa månad, har ingen komptid att ta ut och har därför bara fått ta ledigt och eftersom jag jobbar inom vården så måste jag ta ledigt även de röda dagarna... surt sa röven.

Måste bara berätta lite om mina paket, de blir limegröna eller naturfärgade. Väldigt enkla med röda snören och röda hemmagjorda etiketter. Sedan har jag köpt en fin stämpel som jag tryckt på de paket det går samt lite litter på tub som jag kletat dit lite trategiskt. Om jag hade en kamera skulle jag visa. Själv är jag väldigt nöjd och tycker nog att det är de finaste paketen jag gjort på väldigt länge. Har vad jag vet bara två till att slå in. Det känns myyycket bra!

Imorgon ser det ut att bli vin & pussel kväll. Det ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer: