2007-12-04

Snaggad

Sitter här med henna i det superkorta håret. Jag tror inte att jag varit så här korthårig sedan det fruktansvärda skolfotot i sjuan. När frissan var färdig så kändes det väldigt bra, men det var som sagt inte helt hundra. Helt klart berodde detta på att hon klippt bort nästan all rödfärg, all min tråkiga centré kom fram och urk jag ville nästa inte ens gå på stan och visa min trista hårfärg. Så, nu sitter jag har och lägger det sista till min nya frisyr. Det känns som att jag inte riktigt vet hur snyggt det blir förrän jag ser det i röd ton.

Nåväl, idag ska jag inte göra något alls, bara sitta i soffan och fisa. Kanske läsa några kapitel ur Harry P och göra färdigt mina två sista julklappar. På tal om julklappar så känner jag mig så otorligt färdig. Jag har bara tre små fisiga kvar och det går knappt att förstå hur bra det känns. Fast jag måste nog gå igenom listan en gång till och kolla så att jag inte glömt något. Det är svårt att ha det i huvudet. Jag har även planerat lite mer kring den mat jag ska ha med mig hem till julbordet. Här kommer mina förslag

  • Linspaté
  • Mandelbullar
  • Inlagda rotfrukter, så att det blir en bruk med bara grönisar och ingen sill.

Ja så långt har jag kommit och jag bortser då från godiset. För det kommer att bli mycket, om jag känner mig själv rätt. Usch jag måste nog önska mig ett träningsredskap i julklapp så att jag sedan kan motionera bort allt överskott.

Woho, nu har det gått en halvtimme av mina två timmar med henna i håret. Ska sätta mig med boken så kanske de resterande 1½ försvinner lika fort.

Over and out

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Hur länge behåller du hennan i håret egentligen? Ska man ha det i så länge som timmar?

// En henna-novis :)

ellapix sa...

Jepp jag har två timmar för att uppnå bästa möjliga resultat.

Anonym sa...

Oj! Ja, då blir det väl rött :)

Hur har det gått med digitalkamera? Jag skulle gärna vilja se nya frillan - och färgen.