2007-12-09

Tjejsnack v 50 - Säkerhet/djur

Veckans frågor kommer från Sandra: http://musikoffer.com

1. Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte?
Vet inte har inte refleterat över fråga direkt. Vi har ju kontrollanter via Länsstyrelsen eller vad det nu är. Jag tycker nog att det räcker.
2. Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte?
Nej, jag skulle inte klara av att se allt lidande.
3. Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort?
Nej inte mer än typ grannarnas hundar som jag tycker får för lite stimulans...
4. Vad betyder ett djur för dig?
Väldigt mycket, sällskap, kärlek plus att det är en fantastisk hobby att träna och tävla med hund. Skulle inte vilja vara utan det för något i världen.
5. Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som
skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga?
Ja det måste jag ändå säga att den är, jag tycker oxå att vi överlag har en väldigt bra syn på djur och det är inte så många som hanterar sina djur väl. Jag tror oxå att de som hanterar sina djur illa kanske inte ska ha djur för att de helt enkelt inte klarar av dem pga psykis eller fysisk sjukdom. Vi har många lagar som är till för att djuren ska ha det så bra som möjligt, vissa av dessa gör det dock svårt att tävla med sin hund då tänker jag framförallt på att vi inte får ha hunden i bilbur mer än en timme och då bara tillfälligt. Dvs vi får inte ha hunden i bilen under tävlingsdagen mer än en timme. Tänk de som tävlar bruks hur ska de hålla hunden i god mental kondition om den inte får gå undan någonstans och sova? Den ska orka prestera en hel dag och får inte chans att varva ned eller vila. Mycket märkligt!

Inga kommentarer: