2007-12-09

Helgen vecka 49

Vilken underbar helg! Det var länge sedan jag hade en så skön och tillfredställande helg, både socialt och mentalt. I fredags var J över, vi slappade lite tillsammans och hade det allmänt trevligt. Jag satt uppe ovanligt länge.

Lördagen började fint och jobbade sig sedan upp till ett finfint. Det är alltid trevligt att komma hem från morgonprommisen till ett dukat frukostbord. Efter frullen tog jag tag i det sista jag hade kvar av inslagningen, några söta små paket. Plus en liten extra present till en som ska resa... Till och med mötet vi hade på eftermiddagen var enkelt och jag skulle kunna säga fint men då i betydelsen att det gick fint och utan komplikationer. Budgetmöten kan alltid dra ut lite på tiden men jag tror vi var klara efter en timme. Hur bra är inte det. När jag kom hem var det bara att fixa middag och sedan borsta tänderna, för att traska iväg till C och vår pussel och vin kväll. Det var verkligen en lyckad kombo. Så himla kul att sitta och bygga pussel med någon annan! Minns de otaliga gånger jag plågade min barndomskompis med att vi skulle ha pusseltävlingar eller bygga olika typer av pyssel. Hon var inte någon fantast och såg inte direkt tjusningen med att någon sågat isär 1000 bitar för att jag sedan skulle få sätta dem på rätt plats igen. Så jag är helnöjd med att hitta en pusselkamrat.

Söndagen har varit lugn och skön. Har bara 100 sidor kvar i HPboken så jag drar ut på det hela lite. Vill inte att det ska ta slut helt enkelt. Har rett ut tovor ur Lakrits päls, hon har helt otroligt fin päls för tillfället. Det är nästan så att jag överväger att inte klippa ned henne till sommaren... nästan. Har fixat lite protokoll och sån där tjafs till mötet ikväll. Hoppas att det ska gå smidigt. Sedan ringde Isäntäs mamma och önskade mig grattis, det är ju alltid trevligt.

Jag har haft en toppen helg, den bästa på länge. Måste erkänna att det var skönt att inte vakna en av dagarna och vara bakis. Kanske börjar jag bli vuxen men jag tycker det är underbart skönt att vara pigg helga helgen så att jag orkar göra något.

Inga kommentarer: