2008-11-03

Nu vet vi

Idag fick jag äntligen svaret från veterinären. Hon lider av en kronisk tjocktarmsinflammation. För tillfället vet jag inte så mycket mer än det. Veterinären blev glad då hon svarade så bra på antibiotikan så han ville helt klart att hon skulle gå färdigt den kuren. Sedan skulle vi höra av oss när hon ätit mat i tio dagar utan antibiotika.

Känns lite som att vänta och se.

Men stackarn, tänk om hon hade visat lite mer symtom tidigare då hade det hela kanske inte behövt bli kroniskt. Men hon har ju tidigare alltid blivit bra av lite ris och fasta. Då är det inte så lätt att veta. Nåja jag ska inte gräma mig för nu vet vi i alla fall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, så skönt. Att veta, menar jag. Vi får hoppas det går att förebygga och att hon kan få många fina år framöver. Och gräm dig inte. Hundar äter ju massor av goja och är dåliga i magen nu och då. Måste vara omöjligt att fatta att det är något värre om symptomen inte blir så här långvariga och svåra. Först då får man ju fler ledtrådar. Nä, jag hoppas det ska lösa sig nu. Lycka till och fortsätt skriva om hur det går.

Kram!

- ic

ellapix sa...

Tack för din positivitet den smittar av sig lite...