2008-11-27

För mycket

För tillfället är det för mycket som pågår. Skitkomletteringar till a-kassan. Varför ska de vara så obstinat krångliga. Jag är helt säker på att jag skickat iväg alla arbetsgivarintyg. För alla perioder. Ändå anser de att det saknas. My god. Sedan ska jag skriva ett intyg för hand och ett till som de vill ha. Det är ju inte så problematiskt för de är ju bara att skriva under. Men arbetsgivar intygen, det tar ju flera veckor för Umeå Kommun att skicka ut ett sånt. Helvetets jävla skit! Jag kommer med andra ord inte att hinna få några pengar före jul! Apa!

Jo sedan till det roliga. Jag håller på att försöka skriva ihop en budget. Men hur svårt är inte det. Affärsplanen eller vad jag ska kalla det är lättare. Så fort jag sätter mig med budgeten tar det bara stopp på en gång jag känner mig helt chanslös. Hur ska jag kunna ta reda på allt som de vill ha reda på. Jag skulle vilja att det fanns ett papper där att som jag behöver räkna in i min budget fanns med.

Det hade nog inte varit så jobbigt om jag inte dagen svärtats ned av min a-kassabekymmer. Om jag ändå kopierat mina intyg innan jag skickade iväg dem så att jag kunde säga att ni har visst fått det där papperet. För jag känner mig helt säker. Men vad gör det, a-kassan har alltid rätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, a-kassan :( Jag hade tur att jag kan logga in på internetkassan och se vilka intyg som kommit in. Kan du det?

Budget är skitsvårt!! Finns ingen du kan be om hjälp? Min handledare på starta-eget-kursen hjälpte då mig och jag hade aldrig klarat det annars. Sen är den ju bara en vägvisare. Man vet ju först i verkligheten om man gissat rätt eller ej.

Har du kvar din gmailadress? Jag skickade tips på länkar där. Tänkte att någon av dem hade kunnat vara till nytta. Hamnade det i skräpet kanske? Pga länkarna...

- ic