2007-11-17

Ta två betala för en

Idag veckan har vi sett två filmer. Den ena väldigt bra och den andra mindre bra, jag kommer att gå in på det mer.

Den första filmen vi såg var Children of men. Den kan jag varmt rekomendera. Den hadlar om en framtidsvision där mänskligheten inte kan få barn. Den är lite skrämmande i tanken men inte alls en film en blir rädd av. Dock är den spännande, men framförallt så börjar en fundera kring vad vi gör med vår värld. Se den och känn hur engagemanget för vår miljöväxer.

Den andra filmen, ähum, vill knappt nämna den för den var verkligen så dålig. Steven Jacksons King Kong. Alltså ok den var snygg, så mycket kan jag ge den men gaaa vilken dålig version. Den gamla går det ju att se och kanske skratta lite till. Men det går inte att skratta när de i den här versionen blir jagade av en det ena monstret efter det andra, det är ju dinosaurier med i den första filmen oxå men herre gud inte så här mycket. Sedan de "små" monstren nere i klyftan *skakar på huvudet* det blev bara för mycket. Då ska vi inte ens prata om relationen mellan Kong och Anne. Jag säger som Janice i Vänner Oh My God! Vilken skiit!

Till något helt annat, igår spelade vi Talisman med pojkarna J & K. Gissa vem som vann? Jo så klart lillaA, jag spelade med vad jag skulle säga är spelets sämsta karktär, den har inga fördelar alls förutom att den är stark. Jag hade inte tänkt vinna heller men så när alla andra började närma sig målet var jag ju tvungen att göra min insats och med lite tur med tärningarna så stod jag där som vinnare. Hehe det kittlade dödsskönt i kistan att vinna mot två så inbitna brädspelsgamers.

Idag, lördag har vi sprungit lite på stan. Spanat på julklappar och shoppat lite litteratur. Jag köpte även ett orangegrönt garn som är helt underbart och som nu ligger på stickor nummer 15 för att bli en finfin halsduk till min gröna kappa. Räcker det så kanske jag får mig en mössa med. Garnet är så fint att jag nästan börjar gråta.

Imorgon blir det fika på Tomtebo hos vår vän K, hon brukar alltid göra så gott fika så det ser jag fram emot. Fika hos andra är alltid lika trevligt.

Inga kommentarer: