2007-11-08

Med flytvästen på

Det var länge sedan jag bloggade om mig själv, mitt mående, kanske beror det på att jag för tillfället mår så orättvist bra. Jag har inte haft en dåligt dag på jag vet inte hur länge och det är så skönt. Jag kan fokusera på andra saker på trevliga saker. Sånt som får mig att må ännu bättre som att sticka en komplicerad sjal eller ta en promenad.

Jag leer utan att jag riktigt vet varför och tar tag i sånt som jag länge låtit ligga. Jag är handlingskraftig och tycker att dygnet inte riktigt har tillräckligt med många timmar för att jag ska hinna med allt jag vill.

Mitt välmåendet kommer sig nog oxå i att jag har bestämt mig för att sätta ned foten och säga i från. Jag kommer inte längre att ta någon skit, jag kommer inte att låta andra köra över mig och tro att de vet bättre än mig eller bara strunta i mig. Jag kommer att se till att jag syns och hörs, att det inte bara går att lita på att jag ställer upp. Jag säger inte längre ja till allt utan sollar och tar det som jag tycker mig ha tid med. Det känns så skönt.

Andra saker som gör mig glad
- systerJ kommer och hälsar på till helgen
- det är snart jul
- lakrits är hemma
- isäntä är underbar
- marken är vit av snö

2 kommentarer:

A-L sa...

HEJA ANNA! Ta aldrig skit!

Anonym sa...

Å, så skönt att läsa. Keep it going! Det inspirerar. Idag är jag småseg och lite uttråkad, så ett inlägg av den här typen får det att pirra i kroppen av upphetsning. Go girl!! *puss*

- ic