2007-11-14

Ingefäramarmelad & Talisman

Jag har för länge sedan lovat att jag skulle berätta hur det gick med den. Över förväntan måste jag säga. Alltså den är så god att jag skulle kunna äta rostat hela tiden. Men det gåår ju inte... istället försöker jag komma på andra sätt att använda den på. Kanske i en kaka eller till ostbricka.

Isäntä har köpt ett nytt spel och vi spelar som galningar. Det är hur kul som helst. En omgång tar i alla fall tre timmar och det handlar om att bygga upp sin karaktär och "få" bra stuff. Som ett rollspel men det är tärningen som bestämmer. Det behövs inte så mycket strategiskt tänkande för att kvällen ska lyckas.
















Vad heter nu det fantastiska spelet... jepp du gissade rätt Talisman. Vill du ha lite mer specifik info gå in på Boardgamegeek och kolla. Men som lite kuriosa kan nämnas att spelet är förbättrat sedan det kom ut för allra första gången. Det finns en mängd roliga karaktärer att spela med och det går väldigt bra att bara spela två.

Så nu vet ni vad jag gör om helgerna.

Förra helgen spelade vi med systerJ som var här, hon vann så klart. Den tjejen har inga gränser och vet inte vad hon ska vara rädd för *ler* Då vi tyckte att det var trevligare att komma ut och visa henne stans fantastiska uteliv så blev det ingen revanch. Vi kom fram till att det finns en himla massa ställen att gå ut på i den här stan. Kanske borde de undersökas?

Inga kommentarer: