2007-11-06

Signe och jag

Jag har hittat en ny vän. Hon heter Signe Tillich och är fint rund och grön. Hon är både söt och sur i en helt underbar kombination. Hon är precis lagom stor och passar till allt. Signe är härlig att umgås med framför teven, hon gör sig fint i andras sällskap och dessutom är hon vacker där hon ligger i fruktskålen.

I helgen när C kom över på lite Talisman hade jag gjort en paj på Signe. Den blev väldigt god, eller Signe var god. Hon passar perfekt med kardemumma, ingefära, kanel och muscovadosocker. Äppelpaj är annars inte en av mina favoritpajer då jag heller äter blåbär eller rabarber. Men med Signe Tillich som bas blir den väldigt god.

6 äpplen - Signe Tillich är att rekomendera skala och dela i lagom stora bitar
krydda med; ingefära, kardemumma, kanel och muscovadosocker
Gör en smulpaj och smula över

Inga kommentarer: